Woensdag kon het weer. Eindelijk weer op stap, fotograferen. Op de eerste dag ging ik meteen naar de OrchideeĆ«nhoeve. Genieten van de kleuren, geuren, geluiden en warmte. Een dagje tropen terwijl het buiten koud en onaangenaam was. Hieronder deel ik foto’s van die dag.
Nog steeds lockdown. Ik moet zeggen dat ik er nu toch wel genoeg van krijg. Ik verlang er naar weer naar dierentuinen te kunnen. Dat wordt nog erger, omdat in onze buurlanden alle zoos open zijn. Maar goed, dan opnieuw oude foto’s bewerken. Oude bloemenfoto’s op zwart.
Hopelijk vinden jullie ze mooi. Veel kijkplezier!
Roos – Rose
Amaryllis
Leeuwenbek – Snapdragon
Solandra maxima
Paradijsvogelbloem – Strelitzia – Bird of paradise flower
Zondagmorgen, tijd voor een wandeling. Geen zin om mijn 150-600 mm lens mee te nemen. Te zwaar en wat kan ik daar nu allemaal mee fotograferen, dacht ik. Na een tijdje wandelen baalde ik enorm. Allemaal leuke vogels. Allemaal te ver weg voor mijn 16-300 mm lens. Mopper de mopper! Ik neem ook altijd de verkeerde lens mee! Op het kanaal waar vorig weekend nog geschaats werd zwommen mooie futen. Weer te ver weg. Mopper de mopper!
En weer verder. En daar zag ik ze. Tussen de struiken allemaal paarse krokussen. Mooi! Mijn 16-300 lens is daar perfect voor. Dus naar beneden en op mijn achterste op de bosgrond. En toen, bijen. Zoem zoem zoem. De eersten van 2021. Vroege vogels! Dus heb ik toch nog “vogels” gefotografeerd. 😉
Later tijdens de wandeling zag ik ook mijn eerste vlinders van 2021. Citroenvlinders. Prachtig! Maar wat vreemd allemaal. Vorige weekend nog 15° vorst en nu meer dan 15° boven nul. En dan is het in een klap lente. Heerlijk!
Krokus – Crocus
Krokus en bij – Crocus and bee
Krokus en bij – Crocus and bee
Bij – Bee
Krokus – Crocus
Krokus – Crocus
Krokus – Crocus
Krokus en bij – Crocus and bee
En nog een paar met mijn mobiele telefoon, om meteen aan mijn moeder te laten zien. En terwijl ik bezig ben in te stellen op een krokus, landt er een bij op die bloem. Dat is dan echt een lucky shot 😀
Vandaag mijn eerste bezoek aan de OrchideeĆ«n hoeve in coronatijd. Ik had de eerst mogelijk tijd gereserveerd om naar binnen te gaan. Mijn inschatting was goed, er was bijna niemand. Heerlijk rustig en veilig. Het klinkt misschien egoĆÆstisch, maar voor mij hoeft het nooit meer anders. Ik geniet van de rust. Natuurlijk gun ik iedereen dat het weer anders wordt, maar het hoeft wat mij betreft niet terug naar de drukke wereld van voor corona. Ik zou zeggen: de gulden middenweg š
Ik heb veel foto’s gemaakt vandaag. Van vogels, dieren en bloemen. Prachtige bloemen, waarvan heel veel orchideeĆ«n. Ik deel een selectie foto’s die ik vandaag nam en enkele van vorige bezoeken aan de OrchideeĆ«n hoeve.
Spaanse margrieten zijn er in heel veel verschillende kleuren. Ik heb ze in wit, rose en paars in de tuin staan. Ze worden verkocht als eenjarigen, maar dat is onzin. Het zijn heesters die ieder jaar opnieuw bloeien. Ze zijn alleen niet winterhard. Omdat het een zachte winter was, staan de planten van vorig jaar nu volop in bloei.
Deze week heb ik er nog wat bij gekocht. Deze gele en ook nog een bijzondere veelkleurige versie. Die houden jullie van me tegoed.
Bij deze de gele die ik binnen bij mij heb gefotografeerd. Hierna kan ik ze in de tuin zetten.
De afgelopen 6 weken heb ik amper gefotografeerd. Vanwege corona kon ik nergens heen. Ik ben ook druk op school vanwege corona, omdat ik als ICT-er afstandsonderwijs regel. Vandaag wilde ik weer iets doen. En dat moest binnen.
Zeven van de orchideeƫn die ik heb staan in bloei. Met veel daglicht in de kamer kon ik aan de slag. Het weer is prachtig buiten. Ik heb al een tijdje geen bloemen in huis gefotografeerd en bewerkt. Leuk om het weer een keer te doen.
Ik deel enkele van de foto’s die ik heb gemaakt en waar ik aan heb gesleuteld. De foto’s zijn bewerkt in Lightroom, Photoshop en Color Efex Pro. Techniek: Blending van lagen met oa Bokeh en kleur.
Als mensen naar een dierentuin gaan, gaan ze natuurlijk vooral voor dieren. Maar waar je ook echt naar moet kijken zijn de prachtige bloemen! Zoveel mooie dingen zijn vaak te zien in vlindertuinen en tropische verblijven voor dieren. Ik deel een selectie bloemenfoto’s die ik heb gemaakt in Burgers Bush.
Helaas weet ik van een groot aantal geen namen. Weet je ze wel laat het dan even weten onder deze post.